Persberichten

 

de headhunter in het nieuws

Het Financieele Dagblad donderdag 17 juli 2008- "Moord en bedrog inde wereld van de headhunters"

Quote Oktober 2008 - pagina 125 "Deze maand maken wij de haard aan met...."
De schrijvers pretenderen niet een literatuurprijs te winnen.

www.6minutesbusiness.be
Nu ook bekend in Belgie
salesiseenvak
hotfrog
salesxeed
nieuwsbank
personeelslog
de ronde venen
presscenter



Business thriller "De headhunter en de dode bestuurder", het debuut van de schrijvers Rob van Wissen en Rikkert Walbeek is nu verkrijgbaar!

Vinkeveen, 16 juni 2008 - Begin vorig jaar werd in de pers al breed uitgemeten: "Twee onervaren schrijvers storten zich in een multimediaal avontuur". Zij hadden al een wervelende start gemaakt met het schrijven van hun boek, toen ze besloten daaraan ook nog een website te koppelen www.deheadhunter.nl. Inmiddels is het eerste deel uit de serie de headhunter een feit. "De headhunter en de dode bestuurder". De schrijvers Rob van Wissen en Rikkert Walbeek kijken met veel plezier terug op dit eerste avontuur. "Het heeft wel meer tijd in beslag genomen dan aanvankelijk voorzien, maar het is en blijft een hobby", aldus de trotse schrijvers.

Het is uniek dat dit boek niet alleen in gedrukte vorm via de website te koop is maar ook als eBook is te downloaden. GRATIS! Raadpleeg de website www.deheadhunter.nl
Het boek "De headhunter en de dode bestuurder" verhaalt over de avonturen die de jonge headhunter Nick Damstroom meemaakt als hij betrokken wordt bij een vijandige overname van een softwaregigant. Dit boek, waarover men op de website achter de schermen kan meelezen, geniet nu al veel belangstelling. De headhunter is meer dan een boek, meer dan een serie avonturen, het is een beleving. Een beleving die nu via de website ervaren kan worden. Fictie en werkelijkheid lopen door elkaar heen. De wereld van werving en selectie wordt op de hak genomen en wordt misschien beschreven zoals velen denken dat deze wereld is. De werkelijkheid is anders. Dat weten de schrijvers maar al te goed. De oplettende lezer komt er snel achter dat er veel meer komt kijken om in deze wereld succesvol te zijn, dan bellen en babbelen alleen. Waar een headhunter aan moet voldoen om succesvol te zijn is één van de eerste lessen die Nick Damstroom krijgt. Voor de schrijvers is het één groot avontuur. Ze beleven enorm veel lol bij het schrijven, het bedenken van de verhaallijnen en de plots. Het tweede deel uit de serie de headhunter heeft als titel "De headhunter en de dode duiker" en is in voorbereiding.

De schrijvers

Rob van Wissen is sinds 2006 oprichter en eignaar van CAPDENAC BV, een organisatie die zich bezighoudt met coaching, teambuiliding en training. Coaching gaat verder dan alleen loopbaanplannig. Het is een continue ondersteuning van iemands persoonlijke carriere en ontwikkeling. De coaches van CAPDENAC zorgen dat mensen de kracht van hun kunnen ontdekken en ondersteunen hen daar naar te handelen door middel van het vlottrekken en overbruggen van bestaande dilemma's.

Rob heeft ruim 25 jaar ervaring in de ICT in diverse (management)functies en is sinds 1996 Partner bij DPSC European Executive Search een organisatie die werkt voor vrijwel alle toonaangevende spelers in de ICT-sector. Het merendeel van de opdrachtgevers zijn ICT-bedrijven, echter ICT-afdelingen van grote organisaties behoren ook tot de klantenkring. Sinds 2007 is Rob ook oprichter en partner bij SmartHome Projects een jonge organisatie met enorm veel kennis en jarenlange ervaring op het gebied van ICT, Breedband, Domotica en Elektronische oplossingen voor de Zorg- en Woningbouwsector. SmartHome Projects biedt ondersteuning in de vorm van advies, projectmanagement, leveranciersselectie, second opinion en subsidie aanvragen. SmartHome Projects is uniek, flexibel, inzetbaar en...spreekt de taal van de klant!

Rikkert Walbeek is oprichter van SalesXeed en richt zich daarmee op Sales Outsourcing en Sales Recruitment. Verder is hij een absolute 'salesgek' en schrijft vanuit die optiek ook zijn salesblog (www.salesisenvak.nl) en columns in het enige Nederlandse vaktijdschrift voor sales, SalesExpert. SalesXeed richt zich enkel en alleen op sales of sales gerelateerde zaken. Onder het motto 'schoenmaker blijf bij je leest' is gekozen voor deze specifieke focus.
Daarnaast verzorgt Rikkert vaak lezingen en workshops rondom het onderwerp sales. Rikkert is getrouwd en heeft een dochtertje en een zoontje.

de auteurs

Rob van Wissen

is sinds 2006 oprichter en eigenaar van CAPDENAC BV, een organisatie die zich bezighoudt met coaching, teambuilding en training...lees verder

Rob van Wissen

Rikkert Walbeek

Rikkert Walbeek

is oprichter van SalesXeed en richt zich daarmee op Sales Outsourcing en Sales Recruitment. lees verder

 
De Industrieele Grote Club

De Industrieele Groote Club Amsterdam www.igc.nl

De hoofdrolspelers komen nogal eens in de Industrieele Groote Club in Amsterdam. De Vereniging "De Industrieele Groote Club" (IGC) is een actieve businessclub en sociëteit, heeft een rijke historie en is gevestigd in het monumentale pand "Industria" aan de Dam, het dynamische hart en het zakelijke en culturele centrum van de Nederlandse hoofdstad, Amsterdam. Het originele interieur van "Industria" draagt bij aan de exclusieve ambiance, je bent omringd door kunst en cultuur. De exclusieve keuken, de uitgebreide wijnkaart, de vele activiteiten, de goede sfeer, de juiste mensen en de persoonlijke benadering zorgen ervoor dat je je al snel thuis voelt bij de Club

iPhone

Nick communiceert met een iPhone.
Hij heeft veel gemak van dit goed in de hand liggende apparaat, waarmee hij ook zijn e-mail leest en zijn agenda beheert.

De Apple iPhone is een product van Apple Inc. Het is een combinatie van een iPod, mobiele telefoon en PDA. Op de iPhone is het onder meer mogelijk om te mailen, bellen, internetten, muziek te beluisteren en foto's te maken en te bekijken.

 

Incontro

De Italiaanse ontmoeting!

Op 1 september 1991 is Incontro, opgericht door Margriet Baarns, van start gegaan met de verkoop van Italiaanse wijnen in Nederland. De naam Incontro betekent ontmoeting. (incontrare = ontmoeten) De naam heeft zij gekozen omdat zowel aan de inkoopkant van wijn als aan de verkoopkant er altijd sprake is van een ontmoeting tussen mensen.

Mensen die een gemeenschappelijke interesse hebben: WIJN. Doelstelling van Incontro is de import van buitengewone kwaliteitswijnen uit Italië. Wijnen van kleine wijnbedrijven die kwaliteit hoog in het vaandel hebben staan en zich door hun kleinschaligheid niet makkelijk in het buitenland kunnen presenteren.

De schrijvers weten nu al dat Italiaanse wijnen een belangrijke rol gaan spelen in het derde deel uit de serie de headhunter: "De headhunter en de dode miljonair"


Terug van vakantie en wat nu?
Met plezier weer aan het werk of heeft de vakantie je op andere ideeën gebracht?
"Ga je zo door ... of sla je nieuwe wegen in?"

Altijd al een boek willen schrijven?
Wij bieden je nu de mogelijkheid om mee te schrijven aan deel twee en drie uit de serie de Headhunter
deel II - De Headhunter en de dode duiker
deel III - De Headhunter en de dode headhunter
Wil je meer weten stuur dan een email aan info@deheadhunter.nl

Download hier de volledige versie van "de headhunter en de dode bestuurder" in PDF formaat gratis!

Download hier de volledige versie van 'de headhunter en de dode bestuurder' in PDF formaat gratis!

het boek is al 100620 keer gedownload

Bestel het boek voor €9,95 (incl btw en verzend kosten), stuur een email met uw contact gegevens naar bestellen@deheadhunter.nl

Leendert Boshuisen was op de 3GSM Beurs in Barcelona door één van de leveranciers uitgenodigd voor een productpresentatie. Deze bijeenkomst werd opgeluisterd met een proeverij van Spaanse Wijnen verzorgd door Alex Duran van Loftwines.

Loftwines

Nick bestelt zijn favoriete cd’s altijd via www.bol.com

Als het weer het even toelaat doet hij de stoffen kap naar beneden en geniet dan van zijn favoriete muziek

Zucchero Zucchero

Patricia Kaas voor Frankrijk naar het Eurovisie Song Festival 2009

De populaire Franse zangeres Patricia Kaas zal Frankrijk dit jaar vertegenwoordigen op het Eurovisie Songfestival in Moskou. Het hoofd van de franse delegatie bevestigde dit aan esctoday.com.
Patricia Kaas is geboren in Forbach op 5 december 1966.
Haar vader is Fransman, haar vroeg overleden moeder was Duitse. Ze begon op achtjarige leeftijd met zingen. Op elfjarige leeftijd trad ze voor het eerst in het openbaar op in Saarbrücken. Daar werd ze ontdekt door de Franse acteur Gérard Depardieu. In 1987 kwam haar eerste album uit: Mademoiselle Chante le blues

Patricia Kaas TeleCom

Leendert Boshuisen is een fervent lezer van vaktijdschriften. Hij vindt het prettig om op deze wijze te worden geïnformeerd, ondanks het feit dat hij veel informatie via het internet vergaart. Één van zijn favoriete bladen is Telecom update. Hij waardeert dit blad, dat zeven keer per jaar uitkomt, vooral om de kwaliteit, vormgeving en inhoud. Toen hij de hoofdredacteur Ramses Jedeloo in Barcelona onverwacht tegen het lijf liep, kon hij niet nalaten hem te complimenteren met zijn blad.

 

Domaines Ott

Pascal van Vlaanderen en zijn vrouw zijn al jarenlang liefhebber van de heerlijke rosé van Domaines Ott. Wil je meer te weten komen over deze heerllijke drank kijk dan op de website www.domaines-ott.com.

Wil je ook de smaak van deze overheerlijke rosé ervaren, stuur dan een e-mail naar luuc@vanboort.nl. De beroemde wijnkoperij uit Zaltbommel vertelt je graag meer over de wijze waarop je in het bezit kan komen van deze wijn.